VAHETUSAASTA ALGUS

Heihopsti! Nüüdseks olen Austrias viibinud juba rohkem kui kuu aega ja aeg lendab meeletu kiirusega! Nende nädalate jooksul olen suutnud nii mõndagi juba teha ja alustame siis algusest:

Austriasse jõudes oli minu vahetuspere (vahetusema Gabriela, vahetusõde Laura ning vahetusvend Marco) juba lennujaamas mind väga vahva sildiga ootamas. Imelikul kombel pabistasin vähem kui koolis kontrolltöid tehes. Pärast perega kohtumist ja mõne saksakeelse lause välja kokutamist, võtsime suuna Sankt Pöltenisse, kus me ka elame. Kõik tundus algul nagu unenägu, sest paremini ei olekski saanud vist vahetusaasta peale hakata. Pere oli täpselt selline nagu ma endale ette kujutasin: sõbralik, tore, hooliv, vinge ja palju muud.

Esimesel nädalal mind kahjuks turvalisuse kaalutlustel kooli ei lastud, kuid õnneks ei pidanud ma see aeg kodus igavlema vaid mulle olid seltsiks Gabriela ja Laura, kellega vahetusaastale võimsa avapaugu andsime. Juba saabumisele järgmisel päeval sõitsime vahetuspere ning Laura ja Marco isaga Kremsi linna, mis asub Donau jõe kaldal. Nad tutvustasid mulle sealset kultuuri, vanalinna, viinamarja mägesid, jõge ning mida kõike veel. Sõidsime läbi ka sellisest külast nagu St. Michael, pärast mida läksime Donau kaldale jäätist limpsima. Esimese nädala jooksul jõudsime ka ära käia meie kodulinna vanalinnas, muuseumis, järve ääres, vaatetornis ning paljudes põnevates kohtades söömas. Ühesõnaga esimese nädala lõppuks olin juba kohalik.

Teisel nädalal sain aga koolikoti selga heita ja tunda end kui esimese klassi õpilane esimesel septembril. Kool oli uus, inimesed olid uued ja koolikord oli uus. Mind kupatati viiendasse klassi (, mis Eestis tähendaks umbes kaheksandat või üheksandat. Kõik õpilased selles klassis on minust ligikaudu kaks aastat nooremad, kuid see eest on nad väga abivalmid ning sõbralikud. Nüüdseks saan käia neljapäeviti aga ka vanema klassiga ühes tunnis ja sealt olen juba nii mõnegi kambajõmmi leidnud. Mulle pakuti ka ronimistrennis (kooli huviring) käimist ja ma võtsin pakkumise avasüli vastu, sest soovin siin vahetusaastal võimalikult palju uusi asju proovida.

Teise nädala lõpus saime ka teiste vahetusõpilastega Viinis kokku, kus tegime ca. 15km matka (lingi piltide juurde lisan blogi lõppu).

Kolmas nädal möödus üpris rahulikus rütmis: koolisüsteemist hakkasin vaikselt aru saama, jooksmas hakkasin käima, jätkasin üldfüüsilise trenniga ja võtsin aja maha.

Neljas nädal, või õigemini nädalavahetus oli jällegi uskumatult seiklusrikas. Minu õel oli kätte jõudnud aeg võtta oma koerakutsikas (nimeks sai Luigi). Kuna koer asus aga teises linnas (Grazis), siis otsustasime teha väikese omamoodi reisi. Pakkisime hädavajalikumad asjad seljakottidesse ning pärast reedest koolipäeva panime leekima. Järgnevaks kaheks ööks olime broneerinud hotellitoad, kuhu viisime esimesel õhtul oma kodinad ära ja seadsime sammud restobaari. Laupäeva hommikul ärkasime varakult üles, sest ees oli pikk päev. Kõigepealt sõitsime autoga vanalinna ning veetsime esimesed tunnid ringi jalutades. Seejärel võtsime suuna kuulsa Grazi kellatorni poole, mis asus keset linna, mäe otsas. Seal käidud, sõtsime mägirongiga alla jõe jäärde, kus käisime jõe peal asuvas kohvikus. Õhtu saabudes külastasime Laura ja Marco isa sugulasi, kes elavad Grazi äärelinnas. Pühapäeval ärkasime jällegi varakult, et minna Johann Puchi muuseumi. Lõuna paiku käisime Arnold Schwarzeneggeri kodulinnas Thalis. Seal asub ka tema muuseum, mis oli väga huvitav ning motiveeriv. Kuna me olime Grazis olles õnnistatud väga ilusa ilmaga siis otsustasime minna ka Eggenbergi lossiaeda, mis on üüratult suur ja ilus. Nüüd oli aga jõudnud kätte aeg kutsikale järgi minna. Nädalavahetus lõppes kojusõiduga.

Kuuendal nädalal ehk praegusel nädalal oleme õrnalt valmistunud halloweeniks ja selleks käisin Laura ja Marcoga kõrvitsaid otsimas, millest hiljem vahvad näod välja lõikasime. Samuti külastasime jälle üht uut lossi nimega Schallaburg, mis asub meie linnale üpriski lähedal.

 

Täpselt selline on minu vahetusaasta siiani olnud! Kui kellelgi on veel küsimusi siis minuga võib iga kell ühendust võtta.

Kontaktandmed:

-Meiliaadress: mihkelmarcus@gmail.com

-Instagram: @mikuaustrias

-Facebook/Messenger: Mihkel Lokotar

 

PILDID!!!!:

https://drive.google.com/folderview?id=16szu7FL-8A0lb-vvHzAIh-486Z4L9jdF



Populaarsed postitused sellest blogist

MINA JA VAHETUSAASTA

Jõulud